Ekonomi

Alman armatörler AB karbon piyasasına ilişkin yasal netlik istiyor

VDR armatörler grubu tarafından temsil edilen Alman denizcilik şirketleri, Berlin’deki hükümete Avrupa Birliği yetkilerinin ulusal yasalara dahil edilmesini hızlandırması çağrısında bulundu. Bu zorunluluklar denizcilik sektörünün AB’nin karbon ticareti sistemine katılmasını gerektiriyor.

Hükümetin, armatörlerin AB karbon izinlerini satın almasını zorunlu kılan 2022 tarihli bir AB anlaşmasını Alman mevzuatına dönüştürmekte gecikmesi nedeniyle bu aciliyet ortaya çıktı. Bu hamlenin çevre dostu teknolojilere yatırımı teşvik etmesi amaçlanıyor.

VDR Salı günü düzenlediği yıllık basın toplantısında endişelerini dile getirerek, planlama kesinliği ve uluslararası alanda tutarlı rekabet koşullarına duyulan ihtiyacı vurguladı. VDR’nin genel müdürü Martin Kroeger, denizcilik endüstrisinin yaklaşan düzenlemelere hazırlanması ve uyum sağlaması için zorluk teşkil eden bir yasa tasarısının bulunmadığının altını çizdi.

2023’te onaylanan AB yönetmeliği, gemilerin bu yıl karbon emisyonlarının %40’ını karşılamasını, 2025’e kadar %70’e çıkmasını ve 2026’ya kadar %100’e ulaşmasını gerektiriyor. Bu, gemicilik sektörünü bir süredir AB’nin emisyon ticareti planının bir parçası olan imalat ve enerji üretimi gibi sektörlerle uyumlu hale getiriyor. Program, bu sektörleri karbon ayak izlerini azaltmaya teşvik etmeyi amaçlıyor.

Kroeger, armatörlerin aynı emisyonlar için birden fazla kez ödeme yapmak zorunda kalabilecekleri durumlardan kaçınmak için emisyon fiyatlandırmasına yönelik küresel ve tek tip bir yaklaşımın gerekliliğine işaret etti. Parçalı bir yöntemin sektöre zarar vereceğini vurguladı.

Küresel CO2 emisyonlarının yaklaşık %3’üne katkıda bulunan denizcilik, uygulanabilir yeşil teknolojilerin yeni yeni ortaya çıkmaya başlaması nedeniyle karbon emisyonlarını azaltma konusunda zorluklarla karşılaşmaktadır. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) gibi 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmaya yönelik tedbirleri standartlaştırmaya yönelik uluslararası çabalar, Çin gibi ülkelerin direnciyle karşılaşmaktadır.

Toplam 47 milyon gros tonluk 1.800 gemilik filosuyla Almanya, dünyanın en büyük yedinci denizcilik ülkesi ve 29 milyon tonluk konteyner gemileriyle en büyük operatörü konumunda. VDR ayrıca mevcut jeopolitik zorlukları da yorumlayarak, Kızıldeniz’i atlamak için yapılan rota sapmalarının operatörlere sefer başına yaklaşık 1 milyon dolara mal olduğunu, Karadeniz’deki durumun ise Alman gemileri için iyileştiğini belirtti.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Meşrutiyet Escort
Saadetdere Escort
Yeni Escort
Tozkoparan Escort
Yamanevler Escort
Ihlamurkuyu Escort
Turgut Özal Escort
Levazım Escort
Akşemsettin Escort
Alibeyköy Escort
Karayolları Escort
50. Yıl Escort
Atikali Escort
Burgazada Escort
Selahaddin Eyyubi Escort
Gülsuyu Escort
Hürriyet Escort
Fetihtepe Escort
Yeşilova Escort
Çubuklu Escort
Anadolu Escort
Anadolu Yakası Escort
Çamlık Escort
Mahmutşevketpaşa Escort
Fatih Escort
Akalan Escort
İslambey Escort
Orta Escort
Gümüşyaka Escort
Ortaçeşme Escort
Gençosman Escort
Mimar Sinan Escort
İnkılap Escort
Zafer Escort
Safa Escort
Örnektepe Escort
Çifte Havuzlar Escort
Rumelikavağı Escort
Bahşayiş Escort
Yeni Mahalle Escort
Kayabaşı Escort
İdealtepe Escort
Çataklı Escort
Habibler Escort